
شنبه 27 فروردین 1390 - 02:24

ادعاهای بی اساس رئیس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان درباره اطلاع رسانی شبکه
جهانی سحر

جمهوری آذربایجان با طرح ادعاهای بی اساس علیه اطلاع رسانی شبکه جهانی سحر تلاش می کند، بر حجم گسترده و

عمیق تبلیغات منفی رسانه های جمهوری آذربایجان علیه ایران سرپوش بگذارد

wellpromised/خبرگزاری آران
خبرگزاری آران / سرویس آذربایجان

آماشوف بدون اشاره به افشاءگریهای شبکه جهانی سحر درباره طرح های ناعادلانه غرب و گروه مینسک (امریکا ، روسیه و فرانسه ) برای جدایی رسمی قره باغ از جمهوری آذربایجان و حمایت آنها از

ارمنستان بدون اشاره به حمایت های بی دریغ ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، در ادعایی عوامفریبانه درمقاله ای در روزنامه 525 و پارالل مدعی شده است شبکه جهانی سحر حتی

تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را زیر سوال می برد.

به گزارش خبرگزاری آران،این مقاله با عنوان "نقش رسانه ها در روابط ایران و جمهوری آذربایجان " و به بهانه دیدار مشاور مطبوعاتی رئیس جمهوری ایران و مدیرعامل خبرگزاری ایرنا از شورای

مطبوعات جمهوری آذربایجان منتشر شده است.

رئیس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان همچنین وجود دهها رسانه نوشتاری و تصویری و اینترنتی ضد ایرانی که هر روز تبلیغات مسموم به راه می اندازند را منکر و مدعی شده است که تنها دو

سه روزنامه و رسانه در این خصوص تبلیغ می کنند.

وی همچنین بدون اشاره به حمایت جمهوری آذربایجان و قراردادن استودیو برای فعالیت شبکه تجزیه طلب گون آذ تی وی و تبلیغات صهیونیست گرای بخش فارسی شبکه آ تی وی و دیگر شبکه

های این کشور علیه ایران ، به صورت عوامفریبانه ایران را به اقداماتی تهدید کرده است که از سالها قبل اجرا می شوند.

در این راستا رئیس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان گفته است راه مقابله با شبکه جهانی سحر توقف آن نیست بلکه انجام تبلیغات ضد ایرانی در رسانه های جمهوری آذربایجان است؟!

آماشوف که مستنداتی برای تخریب رویکرد اطلاع رسانی شبکه جهانی سحر نداشته است بدون اشاره به ناخرسندی رسانه های غربی از افشاء گری شبکه جهانی سحر درباره چپاول ثروتهای جمهوری

آذربایجان توسط شرکت های غربی ، به جو پراکنی خبرگزاری بلومبرگ امریکا درباره اینکه شبکه جهانی سحر ایران اعتراضات مخالفان در جمهوری آذربایجان را منعکس کرده ، اشاره کرده است . این

در شرایطی است که درانعکاس تظاهرات مخالفان غربگرای دولت باکو که با حمایت سفارتخانه های غربی صورت گرفت شبکه های غربی نظیر سی ان ان پیشتاز بودند و خود خبرگزاری بلومبرگ نیز

بارها از سرایت قیامها به آذربایجان خبر داده است . افلاطون آماشوف که با حکم رئیس جمهوری آذربایجان به عنوان رئیس شورای مطبوعات منصوب شده است در بخش دیگری از مقاله خود با

تحریف تاریخ و تحقیر تاریخ ایران بخوبی همراهی خودش را با جریان تبلیغات ضد ایرانی نشان داده است.

وی با ادعای اینکه صفویه دولت جمهوری آذربایجان بوده است در اظهاراتی که بمنزله سخره تاریخ است مدعی شده است ایران در بخشی از اراضی صفویه تاسیس شده است.

آماشوف بدون اشاره به کمک های گسترده کشورمان به جمهوری آذربایجان نظیر حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان در سازمان ملل و کنفرانس اسلامی، کمک به اسکان آوارگان جنگ قره

باغ ، قراردادن جاده برای ارتباط باکو با نخجوان و دهها کمک دیگر نظیر لغو یکجانبه روادید برای اتباع جمهوری آذربایجان مدعی شده است که برخورد ایران به جمهوری آذربایجان حسادت آمیز بوده

است . گفتنی است جمهوری آذربایجان طی سالهای اخیر ضمن گسترش مناسبات با رژیم صهیونیستی و امریکا و همراهی با سیاست اشغالگرانه آنها در افغانستان و عراق از طریق اعزام نیرو و

بازگذاشتن دست شرکتهای غربی نظیر بی پی در چپاول ثروت مردم این کشور ، سیاست گسترده اسلام ستیزی را در پیش گرفته است و در این روند تا تلاش برای ممنوعیت اذان ، ممنوعیت کتب

دینی ، حجاب ، تخریب مساجد ، انفعال دربرابر انتشار مقالات موهن علیه مقدسات اسلامی و فشارها برگروههای اسلامی ، دستگیری ، حبس و تهدید فعالان اسلامی پیش رفته است. اطلاع رسانی

درباره اعتراض های مراجع عظام ، ائمه جمعه ، تشکل های اسلامی و مردمی در داخل و خارج از جمهوری آذربایجان به اقدامات اسلام ستیزانه جمهوری آذربایجان توسط شبکه جهانی سحر بشدت

موجب ناخرسندی و نگرانی طرف آذری شده است.

پایان پیام.

0 صفحه 1 | ITShams.ir - قدرت گرفته از پرتال شمس

http://fa.arannews.com/News/22390/
http://fa.arannews.com/News/22390/

