
سه شنبه 13 آذر 1386 - 03:30

واکنش روزنامه های روسیه به انتخابات دوما

یک نشریه مخالف افزود :حزب روسیه واحد در واقع تنها چهل درصد ارا را بدست آورده است نه شصت درصدی که

اعلام شده است. پایان پیام.

سرویس روسیه/خبرگزاری آران
خبرگزاری آران/سرویس روسیه:روزنامه های روسیه روز دوشنبه نوشتند پیروزی گسترده حزب حاکم روسیه متحد در انتخابات
پارلمانی هر چند یک همه پرسی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور بود اما پرسشها را درباره اینده وی و آینده روسیه

همچنان بی پاسخ گذاشت.
به گزارش خبرگزاری آران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،راسیسکایاگازتا با اشاره به پیروزی گسترده حزب حاکم روسیه متحد در

انتخابات پارلمانی تاکید کرد البته این پیروزی چیزی در باره آینده رئیس جمهور و جانشین وی در کرملین بیان نمی کند.
این روزنامه خاطر نشان کرد: بااین پیروزی تنها نیمی از راه طی شده و بقیه راه هنوز باقی است که همان مبارزات انتخاباتی ریاست

جمهوری است.
به نوشته روسیسکایا گازتا رهبران حزب روسیه متحد احتیاط کرده و از پاسخ دادن به مسائلی در باره ریاست آینده مجلس دوما
خودداری کرده اند. سمتی که گفته می شود برای حفظ نفوذ پوتین پس از خروج از کرملین در ماه مه سال دوهزار و هشت برای او در

نظر گرفته شده است.
هفته نامه روسکی نیوزویک هم نوشت پیروزی حزب حاکم روسیه در شرایط هیجان و عصبیت ساختگی حاصل شد بویژه انکه کسی
سر در نمی اورد پوتین چگونه به عنوان رهبر ملی کشور، پس از انتخابات ریاست جمهوری سال دوهزار و هشت کشور را هدایت

خواهد کرد.
از سوی دیگر روزنامه ورمیا نووستی نوشت: حزب روسیه متحد هفدهم دسامبر نامزد خود را برای انتخابات ریاست جهوری دوم

مارس معرفی میکنداما کسی شک ندارد در عمل این پوتین است که جانشین خود را تعیین میکند.
روزنامه لیبرال نزاویسیمائیا گازتا تاکید کرد : پوتین بیش از لیات حزب روسیه متحد برای این حزب کار کرد.

روزنامه گازتا با لحن انتقادی بیشتری به طنز روز انتخابات را " روز پچ پچ کردن" نامید که اشاره وی به پچ پچ ها در شعب اخذ رای
برای انتخاب "حزب اصلح" است .

این روزنامه نوشت: استفاده گسترده از رای وکالتی در این انتخابات چهار برابر انتخابات سال دوهزار سه بود و این امر مشروعیت ان
را بطور جدی زیر سوال میبرد.

برخی از روزنامه های روسیه از وقوع تقلب در انتخابات خبر داده اند که مخالفان روسیه بویژه کمونیست ها قصد دارند
در مورد ان به دیوان عالی شکایت کنند.

نشریه نووائی گازتا با اشاره به وجود تقلب های انتخاباتی نوشت: به عنوا ن مثال خبرنگار ما در مسکو دو بار رای داد.
این نشریه مخالف افزود :حزب روسیه واحد در واقع تنها چهل درصد ارا را بدست آورده است نه شصت درصدی که اعلام شده است.

پایان پیام.

0 صفحه 1 | ITShams.ir - قدرت گرفته از پرتال شمس

http://fa.arannews.com/News/3024/

